16 maja o godzinie 500 wyruszyliśmy na czterodniową wycieczkę. Około czternastej dotarliśmy do Częstochowy. Po obiedzie w Domu Pielgrzyma udaliśmy się na spotkanie z siostrą Wiesławą, która oprowadziła nas po najciekawszych zakątkach Jasnej Góry. Zwiedziliśmy Salę Rycerską, Muzeum Jubileuszu 600-lecia Jasnej Góry, Bastion Św. Rocha i Bazylikę. Przeszliśmy też za obrazem Matki Bożej Jasnogórskiej.

Po zwiedzaniu Jasnej Góry wyruszyliśmy w dalszą podróż. Do Krakowa dotarliśmy około godziny 1930. Przy recepcji w schronisku pani dała nam klucze do naszych pokoi. Po rozpakowaniu się zjedliśmy kolację i już nadeszła pora na wieczorną toaletę i sen.

Następnego dnia byliśmy uczestnikami zajęć "Komu bije dzwon Zygmunta" w Muzeum Narodowym w Sukiennicach.

Po zajęciach zakupiliśmy obwarzanki na Rynku Głównym i pojechaliśmy do Wieliczki. Wzięliśmy udział w zajęciach "Odkrywamy Sollilandię". Do kopalni schodziliśmy długimi i krętymi schodami.

Trzeciego dnia pojechaliśmy do Ojcowskiego Parku Narodowego. Pani przewodnik czekała na nas przed zamkiem w Pieskowej Skale. Po zwiedzeniu zamku udaliśmy się w kierunku Maczugi Herkulesa.

Następnie udliśmy się w długą i męczącą drogę do Groty Łokietka.

Po powrocie z jaskini w "Piwnicy pod Nietoperzem" zjedliśmy pyszny obiad i wróciliśmy do Krakowa aby zwiedzić podziemia Sukiennic.

Czwartego dnia z panią przewodnik przeszliśmy trasę "Droga Królewska"